پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

روش های تنگ کردن واژن طبیعی

۸ روش برای تنگ کردن  دیواره های واژن

  1. تمرینات Kegel برای دیواره های واژن

تمرینات Kegel تمرینات گره و انتشار است که می تواند عضلات کف لگن قوی ترشود. بهترین چیز در مورد این تمرینات این است که می توان آنها را در خانه بدون کمک از وسایلی انجام داد.در زمان ادرار ،بدون استفاده از دست ماهیچه هایتان را جمع کنید تا جایی که جلوی ادرار را به مدت ۴ ثانیه بگیرید و بعد دوباره رها کنید تا ادرار جاری شود. تمرینات کیگل بر روی ماهیچه های بخش پایینی لگن خاصره فشار وارد کرده و آنها را تمرین می دهد.(در حالت بدون ادرار و طبیعی ) اگر می خواهید که چک کنید تا مطمئن شوید که به ماهیچه به درستی فشار می‌آورید ، می توانید یک یا دو انگشت تمیز خود را داخل واژن کنید و بعد شروع به سفت کردن ماهیچه نمایید. اگر احساس کردید که به انگشتتان فشار وارد می‌شود حتی به اندازه خیلی کم ، مشخص می‌شود که شما در مسیر درستی حرکت می‌کنید.۴ تا ۸بار در روز ، به مدت ۱۵ دقیقه این‌کار را انجام دهید .این کار بین هشت تا ده هفته زمان خواهد برد تا شما بتوانید نشانه های پیشرفت را مشاهده کنید اما تحمل کنید و بدانید که قطعاٌ نتیجه خواهد داد چراکه اساس کار کیگل هم ، مثل همه تکنیک‌های وزنه برداری و بدن‌سازی برای تاثیر به زمان نیاز خواهد داشت. میله های هالتر واژن هم برای این مسئله تاثیر گذار خواهد بود.

تنگ کردن واژن  ادامه مطلب ...

نکته در مورد فواید و مضرات کافئین

نکاتی در مورد کافئین

این ماده ی طبیعی با طعم تلخ، سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و سر حال تان می کند.  مصرف این ماده با دوز پایین، برای سلامتی مفید است و باعث افزایش حافظه، تمرکز و سلامت روانی می شود. مخصوصا قهوه، که منبع عمده ی کافئین است، دارای فواید زیادی برای بدن شامل کاهش خطر آلزایمر و برخی سرطان های خاص می باشد. اما مقادیر زیاد این ماده می تواند باعث تپش قلب، بی خوابی، اضطراب و خستگی شود. قطع ناگهانی استفاده از این ماده می تواند باعث عوارضی از قبیل سردرد و کج خلقی شود. در ادامه ی مطلب، به ۱۰ مورد از نکات در باره ی متداول ترین مخدر جهان اشاره شده است.

  1. قهوه های بی کافئین (Decaf) با قهوه های بدون کافئین یکسان نیستند

یک مجله ی تحلیلی سم شناسی، ۹ مورد مختلف قهوه ی بی کافئین را بررسی کرد و در ۸ مورد از آنها کافئین کشف کرد. دوز کافئین در این قهوه ها از ۹/۸ تا ۹/۱۳ میلی گرم بود. (در مقام مقایسه، یک فنجان قهوه ی معمولی محتوی ۹۵ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین است.)

اگر فردی ۵ الی ۱۰ فنجان قهوه ی بی کافئین بنوشد، دوز کافئین به راحتی به سطح موجود در یک یا دو فنجان قهوه ی معمولی می رسد. این موضوع برای افرادی که نباید زیاد از این ماده استفاده کنند، مانند بیماران کلیوی و یا دارای اختلالات اضطرابی، دردسر ساز است.  ادامه مطلب ...

لرزش زیاد پلک چشم

پرسش: چند روزی است مشکلی پیش آمده و آن پرش مداوم پلک چشم چپ من است که از صبح شروع و تا شب موقع خواب ادامه دارد. علت این  مشکل در چیست؟

پرش پلک اغلب در عرض چند روز برطرف می شود ولی گاه برای هفته ها و ماهها ادامه می یابد. تیک پلکها می تواند فقط در پلک تحتانی و یا پلک فوقانی و یا هر دو پلک رخ دهد.

پرش پلک گاه یک طرفه و گاه دو طرفه می باشد. دامنه این حرکات از انواع ظریف و خفیف تا انواع شدید و آزار دهنده متغیر است.

علامت تیک پلک، حرکات سریع پلک می باشد که گاه به صورت پلک زدن غیر ارادی بروز می کند. معمولاً اختلال بینایی نمی دهد. افزایش استرس ها علت اولیه تیک می باشد و اغلب در روزهایی که فرد دچار اضطراب و استرس شده رخ می دهد.

خستگی شدید و ضعف بدنی، بی خوابی و یا خواب ناکافی هم از علل بروز آن می باشد.

به دلیل تحریک اعصاب عضلات چشم، تحریکات عصبی و روانی، استرس و اضطراب و یا حادثه ای که اعصاب شما را تحت تاثیر قرار داده پیش می آید و پس از رفع مشکل پیش آمده به خودی خود برطرف میشود. احتمالا در جایی کار یا زندگی میکنید که منبع نور آنجا، شدید یا حاصل لامپهای سفید مهتابی است. کم خوابی یا عدم استراحت چشم را نیز میتوان به نشانه های خستگی افزود.

با کاهش میزان تابش نور یا افزودن لامپهای زرد معمولی (از جنس فنر یا سیم فلزی) و نیز استراحت، دور شدن از وسائل نوری ظاهرا یکنواخت اما دارای تشعشع (مثل مانیتورها)، کمپرس ناحیه چشم، استراحت و خواب به میزان لازم و مانند آن عضلات پلک آرامش قبل را بازیافته، پرش پلک نیز متوقف میشود.

فقر موادی چون منیزیوم و کلسیم در بدن باعث پرش غیرارادی پلک میشود. اگر چنین باشد، به سبب کمبود منیزیوم در دستهایتان هم لرزش خفیفی را حس میکنید و افزون بر آن اسپاسمهای عضلانی گاه به گاه، خواب رفتن دستها یا پاها، احساس گرفتگی گلو یا شانه یا گردن نیز به سراغتان می آید. در اینصورت باید به پزشک مراجعه کنید و زمانی در حدود ۲ تا ۳ ماه مکمل ها یا کپسولهای حاوی منیزیوم و کلسیم میل کنید! این زمان طولانی به خاطر آن است که مواد یافت شده بخوبی به همه اعضای بدن برسد.

گاهی نیز کمبود ویتامین B6 باعث پرش پلک در افراد میشود. در اینصورت لبهایتان هم خشک به نظر میرسد.

اسپاسم ها (گرفتگی عضلات) و گاهی پلک زدن ها، تکراری و غیر قابل کنترل هستند که معمولا در پلک بالایی رخ می دهد. این انقباضات معمولا بر عضلات هر دو چشم تاثیر می گذارند.

اگر شما دچار این حالت باشید، ممکن است یک حرکت غیر ارادی را که هر چند ثانیه، یک تا دو دقیقه طول می کشد و یا عود می‌کند تجربه کنید.

اکثر مردم دچار انقباضات جزئی پلک چشم در طول زندگی خود می شوند.

فقر موادی چون منیزیوم و کلسیم در بدن باعث پرش غیرارادی پلک میشود. اگر چنین باشد، به سبب کمبود منیزیوم در دستهایتان هم لرزش خفیفی را حس میکنید و افزون بر آن اسپاسمهای عضلانی گاه به گاه، خواب رفتن دستها یا پاها، احساس گرفتگی گلو یا شانه یا گردن نیز به سراغتان می آید. در اینصورت باید به پزشک مراجعه کنید و زمانی در حدود ۲ تا ۳ ماه مکمل ها یا کپسولهای حاوی منیزیوم و کلسیم میل کنید! 
ادامه مطلب ...