پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

اشتباهات ورزشی که باعث آسیب می شوند

همه ما خیلی خوب می دانیم که ورزش کردن برای سلامتی مفید است و طول عمر را به همراه دارد. بدن شما با ورزش کردن جوان تر و شاداب تر خواهد ماند. اما آیا می دانستید که ورزش کردن هم ممکن است بدنتان را پیر کرده و یا به بدنتان آسیب بزند؟ این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما حرکات را به درستی رعایت نکرده و یا اینکه حرکات را اشتباه بزنید و همچنین یک سری نکات را نادیده بگیرید. ما برایتان توضیح خواهیم داد که چه حرکاتی را نباید در ورزش کردن انجام دهید و چه نکاتی را نباید فراموش کنید.

اشتباهات ورزشی که به بدن آسیب می رساند

اشتباهات رایج در ورزش که به بدن آسیب می رساند

اگر قصد شما از ورزش کردن این است که سلامتیتان را حفظ کرده و از طرفی تناسب اندام داشته و یا حتی کاهش وزنی نرمال توأم با سلامتی داشته باشید پس بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید:

تغذیه نادرست

درست است که ورزش های آمادگی جسمانی برای بدن تان نیازی ضروری است اما یادتان باشد که تغذیه نادرست می تواند تمام برنامه های یک ورزش خوب را نیز به هم بریزد. شما در کنار ورزش کردن باید تغذیه مناسبی نیز داشته باشید. مثلاً از تمام مواد غذایی همچون پروتئین، چربی ها، کربوهیدرات ها و همچنین نوشیدن 8 لیوان آب در روز استفاده کنید.

 

عدم استفاده از ضد آفتاب

اگر قصد دارید که در بیرون از منزل ورزش کنید پس فکری به حال پوستتان داشته باشید. ورزش کردن در فضای آزاد و در بیرون از منزل فکر خوبی است. زیرا بدن شما توسط آفتاب ویتامین D را جذب می کند. اما اگر قرار است مرتب در فضای آزاد و در برابر نور آفتاب ورزش کنید پوستتان رفته رفته جوانی اش را از دست خواهد داد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ضد آفتاب هایی با SPF مناسب و اینکه ضد آب و بدون رنگدانه باشد. زیرا زمانی که شما عرق می کنید ضد آفتاب از روی پوستتان پاک می شود پس بهتر است که ضد آب باشد تا تأثیر بهتری داشته باشد.

 

فشار آوردن و عدم استراحت

درست است که گفته اند ورزش برای سلامتی و تناسب اندام مفید است اما نگفته اند که به بدنتان آسیب بزنید. اگر قرار باشد هفته ای هفت روز را ورزش کنید و به عضلات و ماهیچه هایتان استراحت ندهید به بدنتان آسیب رسانده اید. عضلات و ماهیچه های شما نیاز به استراحت دارند این را برای خودتان هجی کنید. مخصوصاً اگر سن تان رو به افزایش است بیشتر باید احتیاط کنید زیرا عضلات تان به تدریج ضعیف شده و تحلیل می روند. پس بنابراین باید با تمرین های قدرتی، عضلاتتان را ورزیده کنید وگرنه انجام ورزش های هوازی به تنهایی، جز آنکه به تدریج به عضلات تان آسیب برساند کار دیگری نمی کند.

 

اشتباه ایستادن

هیج وقت قوز نکنید. این بدترین حالت ممکنی است که برای ستون فقرات تان می توانید ایجاد کنید. فرم بدن تان را تحت کنترل قرار دهید. مثلاً ورزش های یوگا و پیلاتس می تواند فرم ایستادن درست شما را کنترل کند. اگر پشت میز می نشینید و یا در حال راه رفتن و ورزش کردن قوز می کنید فکری به حال این حالت تان داشته باشید و کنترلش کنید.

 

کفش های نامناسب

پوشیدن کفش مناسب در حین ورزش کردن یکی از نکات مهم است که باید رعایت کنید زیرا عضلات پای شما را درگیر خواهد کرد. زمانی که کفش شما نامناسب باشد پس از ورزش شما احساس خستگی و ناراحتی را در عضلات پاهایتان حس خواهید کرد و اگر این روند ادامه پیدا کند به عضلات پاهایتان آسیب بیشتری خواهید رساند. بهتر است که از کفشی استفاده کنید که کارایی لازم را برای انجام حرکات ورزشی داشته باشد.

 

عدم انجام حرکات قدرتی

هر چقدر که سنتان بالا می رود از عکس العمل های بدنتان نیز کاسته می شود. حرکات قدرتی را در برنامه ورزشی خود جای دهید تا بدنتان را شاداب تر و جوان تر نگه دارید. مثلاً می توانید با برداشتن وزنه های سنگین تر و انجام پرش ها و حرکات انفجاری فیبرهای عضلانی را ترمیم کنید و زمان عکس العمل بدنتان را بالاتر ببرید.

 

گرم نکردن بدن

قبل از ورزش حتماً بدن خود را گرم کنید و به بدنتان این علامت را بدهید که بیدار باشد و آماده انجام حرکات شدیدتر باشد. قبل از آنکه ورزش تان را شروع کنید ابتدا حرکات کششی کنید و بدنتان را انعطاف بدهید تا بدنتان گرم شود.

 

نادیده گرفتن دردهای عضلانی

زمانی که ورزش می کنید بعد از ورزش درد عضلانی تا اندازه ای طبیعی می باشد اما یادتان باشد که هیچ گاه همراه با درد ورزش نکنید زیرا به بدنتان آسیب خواهید رساند. بهتر است که پس از ورزش برای تسکین درد عضلانی خود بدن تان را با روغن و دوش آب ولرم ماساژ دهید.

 

عدم تحرک

تحرک داشتن و انجام حرکات کششی را حتی برای چند دقیقه (در ابتدای صبح یا آخر شب تفاوتی ندارد) به برنامه روزانه خود اضافه کنید. هر وقت تمرین های تان شدتی بود و عرق زیادی ریختید، حتما در انتها از حرکات کششی استفاده کنید؛ زیرا بازیابی بعد از ورزش سنگین اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر می خواهید که به تناسب اندام برسید و بدنتان را شاداب و جوان نگه دارید باید به بدنتان تحرک کافی بدهید. زیرا انجام چنین حرکاتی در طول روز از گرفتگی و آسیب دیدگی جلوگیری خواهد کرد. شک نکنید هرچه کیفیت حرکات تان بهتر باشد دیرتر پیرخواهید شد.

 

تمرین نامناسب با نیاز بدن

بدن و عضلات شما هر تمرینی را نمی تواند بپذیرد. هر بدنی با بدن دیگر متفاوت است. بدن شما نیز ممکن است یک سری محدودیت ها داشته باشد که باید ابتدا آن محدودیت ها را شناسایی کنید. از تمرین های آرام شروع کنید. مثلاً می توانید آرام قدم بزنید و ورزش های سنگین را از ابتدا شروع نکنید زیرا بدن شما آمادگی ندارد. حتی اگر تمرین های با شدت بالا نیز انجام می دهید در کنارش حتماً از تمرین های سبک نیز استفاده کنید.

مصرف قرص گاباپنتین و عوارض این دارو

در این مطلب، به بررسی داروی گاباپنتین ، که یک داروی مقابله کننده با حملات (داروی ضد صرع یا ضد تشنج) به شمار می‌رود، می‌پردازیم. در ابتدا این دارو را معرفی کرده، سپس اطلاعات مهم و نکات لازم در مورد گاباپنتین را بیان می‌کنیم و همچنین به نحوه ی مصرف، عوارض جانبی و تداخلات دارویی می‌پردازیم.

معرفی دارو

گاباپنتین یک داروی ضد صرع یا ضد تشنج است که بر مواد شیمیایی و عصب هایی که باعث ایجاد تشنج و بعضی از دردها می‌شوند، تاثیر می‌گذارد. این دارو در بزرگسلان برای بهبود دردهای عصبی، که توسط ویروس تبخال یا ویروس زونا ایجاد می‌گردد، استفاده می‌شود. این دارو به نام های دیگری همچون Gralise, Horizant, Neurontin, Gabarone نیز معروف است. برند Horizant برای درمان سندرم پاهای بی قرار نیز استفاده می‌شود و برند Neurontin  از گاباپنتین، برای درمان تشنج در بزرگسالان و کودکان بالای سه سال به کار می‌رود. توجه شود که از نوعی از برندِ گاباپنتین که دکتر برای شما تجویز کرده است استفاده کنید. در هر زمانی که به داروخانه مراجعه می‌کنید تا بسته ی دیگری از این قرص را بخرید، حتما نوع آن را با نسخه ی تجویزی دتر خود مطابقت دهید تا مطمئن شوید که نوع درستِ این دارو را که برای درمان بیماری فعلی شما تجویز شده، مصرف می‌کنید.

نکات مهمی که قبل از مصرف گاباپنتین باید رعایت کرد

– این دارو را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید.

– قبل از مصرف این دارو، در مورد شرایط سلامتی خود، آلرژی ها و تمام داروهایی که مصرف می‌کنید، به دکتر خود اطلاعات لازم را بدهید.

– چنانچه به گاباپنتین حساسیت دارید، این دارو را مصرف ننمائید. برای اینکه از عدم تاثیرات سوء این دارو بر روی خود اطمینان داشته باشید، لازم است قبل از مصرف، اگر شامل موارد زیر می‌شوید، با پزشک خود در میان گذارید:

“بیماری های کلیوی (یا چنانچه در حال دیالیز شدن هستید)، بیماری صرع یا سایر ناهنجاری های تشنجی، دیابت، بیماری های کبدی، بیماری های قلبی”

اگر بیماری سندرم پاهای بی قرار دارید، چنانچه در شیفت شب مشغول به کار هستید، با دکتر خود در میان گذارید.

برخی از افراد در هنگام مصرف این دارو، دچار افکار خود کشی می‌شوند. بنابراین در طول دوره ی مصرف گاباپنتین، باید میزان بهبود شما توسط دکترتان در مراجعه های مرتب، چک شود. خانواده یا افرادی که پیرامون بیمار هستند، باید در مورد تغییرات خلق و خو یا علائم دیگر در فرد بیمار، مراقب باشند.

همچنین تا کنون مشخص نشده است که این دارو بر روی جنین تاثیر سوء خواهد گذاشت یا خیر. در هر صورت، قبل از مصرف این دارو چنانچه باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، با دکتر خود مشورت نمایید. اما ثابت شده است که این دارو در شیر مادر نفوذ کرده و می‌تواند منجر به خطراتی برای نوزاد شود. اگر در حال شیردهی به نوزاد خود هستید، به دکتر خود در این باره اطلاع دهید.

داروی گاباپنتین

 
 

نحوه ی مصرف

گاباپنتین را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه  نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره‌ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
برندِ Horizant گاباپنتین، نباید در طول روز مصرف شود. همچنین برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، این برند را به همراه غذا، و در حوالی ساعت ۵ عصر مصرف نمائید. هر دوی برندهای Gralise  و Horizant که مربوط به این دارو هستند، بهتر است به همراه غذا استفاده شوند. برند Neurontin  می‌تواند به همراه غذا یا بدون آن مصرف گردد. نکته‌ای که در مورد Neurontin  لازم است توجه کنید این است که چنانچه نصف این قرص را مصرف کردید، در مصرف بعدی نصفه‌ی دیگر را مصرف نمایید و بین آن‌ها وقفه نیندازید. به عبارت دیگر، هر قرصی که به دو نیم تقسیم می‌کنید، باید در طی چند روز آتی و در اسرع وقت مصرف شود.

اگر پزشک شما در برند مورد استفاده، شدت یا نوع گاباپنتین تغییراتی را در نسخه‌ی تجویزی برای شما در نظر گرفت، میزان دوز مصرفی شما ممکن  است تغییر کند. در صورتی که در مورد نوع جدید این دارو که در داروخانه دریافت کردید، سوالاتی داشتید، از مسئول مربوطه بپرسید.

مصرف این دارو را به طور ناگهانی قطع نکنید! حتی اگر با مصرف ناگهانی آن، احساس بهبود داشتید. قطع مصرف ناگهانی این دارو ممکن است باعث افزایش تشنج‌ها شود. درباره‌ی کاهش دوز مصرفی، از دستورالعمل پزشک تبعیت کنید.

بهتر است یک کارت شناسایی به همراه خود داشته باشید که در مواقع لزوم نشان دهد شما از داروی گاباپنتین یا هر گونه داروی دیگر مربوط به تشنج  استفاده می‌کنید.

لازم است بدانید این دارو ممکن است باعث مثبت شدن آزمایش اعتیاد شما شود. در صورتی که برای این کار به آزمایشگاه مراجعه کردید، توضیحات خود را مبنی بر مصرف داروی مورد نظر به مسئول مربوطه بدهید.

قرص‌ها و کپسول‌ها را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید. نوعِ مایع این دارو را در یخچال نگهداری کرده و از یخ زدگی آن نیز جلوگیری نمایید.

داروی گاباپنتین

 
 

مصرف بیش از اندازه یا کمتر از میزان لازم

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید و آن را حتما در حین غذا خوردن مصرف ‌کنید. چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید . فقط در نوبت بعدی، گاباپنتین را مصرف کنید.

چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

در حین مصرف گاباپنتین، از مصرف چه دارو هایی باید اجتناب کرد؟

این دارو ممکن است بر روی توانایی فکر کردن یا واکنش نشان دادن فرد، تاثیر بگذارد. بنابراین اگر قصد دارید رانندگی کنید یا کاری که نیاز به هوشیاری دارد را انجام دهید، مراقب باشید.

از مصرف داروی ضد اسید معده، ۲ ساعت قبل و بعد از مصرف گاباپنتین، خودداری نمائید. به دلیل اینکه این دارو ممکن است فرآیند جذب گاباپنتین در بدن را دشوار سازد.

همچنین از مصرف الکل همزمان با مصرف این دارو خودداری کنید؛ چرا که می‌تواند برخی عوارض جانبی را ایجاد کند.

عوارض جانبی

اگر علائم مربوط به آلرژی داشتن به گاباپنتین (شامل کهیر، تنفس دشوار، التهاب یا ورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو) را مشاهده کردید، به دکتر خود اطلاع دهید. در صورتی که جوش‌های پوسیتی، با نشانه‌هایی از یک واکنش آلرژیکی شدید که می‌تواند بر سایرقسمت‌های بدن نیز تأثیر داشتهه باشد، داشتید به پزشک اطلاع دهید. مثلاً: تب، ادرار تیره رنگ، ادرار خونی، تورم غدد، گلو درد، خستگی یا ضعف شدید، کبودی یا خونریزی غیرعادی، دردهای عضلانی، زرد شدن چشم‌ها یا پوست (یرقان).

هر گونه علامت یا بدتر شدن علائم قبلی خود را به دکتر اطلاع دهید. مثلاً: تغییرات خلق و خو یا رفتار، اضطراب، افسردگی، احساس تلاطم و آشوب، احساس بی قراری، خشونت، به بیش فعالی (جسمی یا روحی)، داشتن افکار خودکشی یا صدمه زدن به خود.

در صورتی که موارد زیر را مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

” افزایش تشنج، ضعف یا خستگی شدید، درد در بالای شکم، درد قفسه‌ی سینه، شروع سرفه یا بدتر شدن سرفه همراه با تب، تنفس دشوار، بی حسی یا مور مور شدن شدید، حرکات عقب و جلو شدن سریع چشم‌ها، مشکلات کلیوی مثل ادرار ناچیز یا عدم ادرار و یا ادرار دردناک یا دشوار، ورم کف پا یا مچ، احساس خستگی، تنفس کوتاه، واکنش‌های پوستی شدید، تب، گلو درد، التهاب صورت یا زبان، قرمز شدن چشم‌ها، دردهای پوستی به همراه جوش‌های پوستی بنفش یا قرمز که در حال گسترده شدن باشند (مخصوصاً در صورت یا ناحیه‌ی بالای بدن) که منجر به تاول زدن یا پوست انداختن شود. “

احتمال رخ دادن عوارض جانبی در کودکانی که این دارو را مصرف می‌کنند بیشتر است. اگر هر کدام از علائم زیر را در اثر مصرف این دارو در کودک خود مشاهده کردید، با دکتر خود تماس بگیرید:

  • تغییرات رفتاری
  • مشکلات حافظه ای
    مشکلات تمرکزی
  • احساس بی قراری، تلاطم یا آشوب

عوارض جانبی متداول داروی گاباپنتین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– گیجی، خواب آلودگی

– سردرد

گاباپنتین و عوارض آن

 
 

البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد که بسیار نادر است.

تاثیر داروهای دیگر بر گاباپنتین

مصرف همزمان این دارو با داروهای خواب آور، می‌تواند باعث خواب آلوده‌تر شدن فرد گردد. قبل از مصرف گاباپنتین به همراه یکقرص خواب آور، داروهای ضد درد مخدر، شل کننده‌ی عضلات، داروهای اضطراب، افسردگی یا تشنج با دکتر خود مشورت کنید. سایرداروها – از جمله ویتامین‌ها، داروو های بدون نسخه و داروهای گیاهی – نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند. در صورت مصرف هر گونه دارو، یا قصد شروع مصرف یک دارو یا قطع آن، با پزشک حاذق در میان گذارید.

منبع ردمگ redmag

روش های گیاهی بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان با گیاهان دارویی

۱- جینسنگ را امتحان کنید

بزرگ کردن آلت تناسلی

افزایش سایز آلت تناسلی با جنسینگ

جنسینگ قرمز کره ای از راه گینسنوزید که یکی از اجزای گیاه است به عملکرد سیستم عصبی سرعت می بخشد. در حالیکه هیچ شواهد علمی قطعی وجود ندارد که جنسینگ باعث بزرگی الت تناسلی مردان شود، مردانی که عصاره جینسینگ را به صورت قرص مصرف می کنند به عنوان بخشی از یک مطالعه در کره جنوبی، بعد از مصرف کردن این مکمل برای چند هفته باعث بهتر شدن عملکرد جنسی شان شد.

جنسینگ به دلیل تداخل با بعضی از داروها می تواند باعث عوارض جانبی بد شود و برای افرادی که به سرطان های خاص مبتلا هستند، بیماران قلبی، بیخوابی و دیگر اختلالات را ایجاد کند. قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

اگر شما از مکمل های جینسینگ استفاده می کنید باید به دنبال برچسب ریشه جینسینگ کره ای باشید و 500 میلی گرم در روز استفاده کنید.

مکمل های گیاهی توسط سامان دارو و غذا عرضه نمی شوند و مصرف آنها ممکن است خطراتی داشته باشد. باید مطمئن شوید که مکمل ها از شرکت های معتبر خریداری می شوند و دوز زیاد هم نباید مصرف کنید.

۲- گیاه چهل سکه مصرف کنید

بزرگ کردن آلت تناسلی

افزایش طول آلت تناسلی با چهل گیاه

بزرگ کردن آلت

چهل گیاه می تواند حافظه را تقویت کند و مورد استفاده قرار بگیرد، اما به گردش خون هم کمک می کند و شاید جریان خون را به آلت تناسلی افزایش بدهد. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، گیاه چهل سکه می تواند با افسردگی مبارزه کند و منجر به اختلال عملکرد جنسی شود. در مطالعه دیگری مشخص شده که چهل سکه تاثیری ندارد. داده های علمی ناتمام هستند، اما از آنجایی که این گیاه باعث بهبود حافظه می شود و عوارض جانبی کمی دارد، شاید ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

چهل سکه را به عنوان یک چای و یا یک مکمل به شکل یک کپسول مصرف کنید. هر دو شکل این گیاه در فروشگاه های بهداشت موادغذایی پیدا می شوند.

اگر سابقه تشنج داشته اید و یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید نباید این مکمل را استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید این گیاه برای شما مشکل ایجاد نمی کند به پزشک مراجعه کنید.

 

۳- به خوردن مکمل ماکا فکر کنید

بزرگ کردن آلت تناسلی

افزایش سایز الت تناسلی

پودر ماکا به عنوان یک داروی تقویت قوای جنسی شناخته می شود. این پودر شامل مکامیدها و مکانیک های فتوشیمیایی است که گفته می شود انرژی را افزایش می دهد و به مردان کمک می کند تا نعوظ را حفظ کنند. مطالعات علمی دقیقی بر روی این ماده انجام نشده است، بهتر است با احتیاط آن را انجام دهید. قبل از شروع به اضافه کردن این مکمل به برنامه غذایی خود، باید مطمئن شوید و با پزشک خود مشورت کنید.

 

۴- ال آرژینین مصرف کنید

بزرگ کردن آلت تناسلی

ال آرژنین یکی از اسیدها امینه است که باعث افزایش جریان خون می شود و به طول نعوظ کمک می کند تا آلت تناسلی بزرگ شود. در مطالعه انجام شده در دانشگاه نشان داد که بعضی از مردان بعد از مصرف این مکمل به مدت 6 هفته بهبود می یابند. این مخصول را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید و دوز توصیه شده آن 1 گرم سه بار در روز است.

اگر از نیتروگلیسرین برای قلب مصرف می کنید، این مکم را نباید مصرف کنید زیرا باعث کاهش فشار خون می شود. باید با پزشک خود در مورد مصرف ال آرژنین مشورت کنید.

ادامه را در این لینک بخوانید : روش های بزرگ کردن آلت تناسلی

انواع روش پاکسازی رحم

 

 

خاصیت رازیانه برای زنان,واص رازیانه برای زنان

پاکسازی رحم و درمان مشکلات قاعدگی با گیاه رازیانه

بسیاری از خانم ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی هستند.با خوردن رازیانه تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند.

دکتر فصیحی دستجردی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی بیوتیک ها قوی تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می کند».

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می شود».

 

 

راه های مناسب برای پاک سازی رحم

راه حل های درمانی خانگی برای فیبروم رحم و شست و شوی رحم.

راه های مناسب برای درمان فیبروم رحم و پاکسازی رحم

با این راه و و روش های ساده می توان از شر فیبروم رحم جان سالم بدر برد.یکی از بیماری‌هایی که امروزه دامن گیر دختران و زنان ما شده است وجود انواع فیبروم های رحمی می‌باشد. برخی مواقع این مشکل به صورت خانوادگی در مادر و دختران خانواده بروز می‌کند و در صورت عدم درمان حتی ممکن است منجر به ناباروری و مشکلات و عوارض دیگری گردند

که با توجه به رواج زیاد این گونه مشکلات زنان، افراد بیش از گذشته نگران دچار شدن به این بیماری هستند؛ لذا رعایت توصیه‌ها و تدابیر مربوطه برای پیشگیری از ایجاد فیبروم های رحمی بسیار ضروری می‌باشد.فیبروم در صورت خفیف بودن با دارو رفع می‌شود و در صورت زیاد بودن با لاپاراسکوپی برداشته می‌شود. اگرچه، علت فیبروم مشخص نیست اما رشد آن با هورمون استروژن ارتباط دارد .

راه حل های درمانی خانگی برای فیبروم رحمی

پاکسازی رحم

  • دوره اول شستشو

یک عدد vaginal سرنگ (Vaginal Syringe)
فیبرم نوعی کیست است که زاییده استرس ھا است . فیبروم فرد را دچار بحران داخلی میکند و زیر شکم احساس درد به وجود میآورد یا چیزی ھمیشه به شکم فشار آورده و باعث درد میشود .
یکی از علل به وجود آمدن فیبروم ھا یبوست ھا است دلایل بعدی عصبانیت ھا، کثیف بودن خون، پریود ھای سنگین ، نشاسته ھا،غذاھای سرخ شده که باعث آلودگی خون میشود، است .

خوراک اصلی فیبروم خون است و ما اگر جلوی خون را بگیریم فیبروم از بین میرود. فیبروم ھا چسبیده به عضلات رحم است و با پاکسازی و شستشوی اندام تناسلی یا Reproductive میتوان این پدیده را برطرف کرد.کسانیکه چرک دارند و یا Liquid (مایع) ھمراه با چرک ازشان خارج میشود و کسانیکه در ھنگام ادرار سوزش دارند ھم میتوانند این شستشو را انجام دھند .کسانیکه ھیچ مشکلی ھم ندارند میتوانند این شستشو را جھت پیشگیری انجام دھند.

این شستشو بسیار کم ھزینه است ولی نیاز به پیگیری دارد.
این شستشو بین ساعت ۹ صبح تا قبل از ۱۲ ظھر باید انجام شود.
۲/۵ تا ۳ لیوان آب را میگذاریم بجوشد بعد زیر حرارت را کم میکنیم تا از جوش بیفتد سپس ۱ قاشق غذا خوری زردچوبه را در آب ریخته سریع درب ظرف را میبندیم چون بخار زردچوبه نباید به بیرون برود سپس میگذاریم تا در داخل آب حل شود زیر شعله را خاموش کرده میگذاریم تا ولرم رو به سرد شود که انگشت را نسوزاند.

سپس بسته به چاق یا لاغر بودن فرد ۱ تا ۲ بالش میگذاریم و روی آن پلاستیک میکشیم و به صورت طاق باز روی زمین میخوابیم و پاھا را به دیوار تکیه میدھیم به طوریکه باسن و رحم شیب پیدا میکند به سمت بدن .

مرحله ۱)

سپس محلول آب و زردچوبه را در سمت راستمان میگذاریم موضع را چرب میکنیم و در دست چپمان پنبه الکلی نگه میداریم.اول سر سرنگ را با پنبه ضد عفونی میکنیم سپس سرنگ را پر کرده تزریق میکنیم. (این کار برای افراد باکره ھیچ منعی ندارد چون این سرنگ در ابتدای کانال قرار میگیرد)
با فشار تزریق میکنیم تا وارد رحم شود سپس سرنگ را در جایی تمیز میگذاریم و اول زیر شکم را در جھت عقربه ھای ساعت ماساژ میدھیم بعد گودی کمر را ماساژ میدھیم مجددا زیر شکم را میمالیم بعد با سه شماره به آرامی به سمت چپ برمیگردیم .

سپس باسه شماره مجددا به وسط برمیگردیم و با سه شماره و به آرامی به سمت راست برمیگردیم این کار باعث میشود مایع کامل در رحم رفت و آمد کند و جرم ھای دیواره رحم شستشو داده شود.زردچوبه یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده ھا است . و در این مرحله چرک از بین میرود . این کار باید بین ۷ تا ۱۲ دقیقه طول بکشد سپس به دستشویی رفته تخلیه میکنیم و وارد مرحله بعد میشویم.

مرحله ۲) با ضد عفونی سر سرنگ شروع میشود مثل مرحله اول با این تفاوت که این دفعه ۲ پمپ تزریق میکنیم و زمان آن ۲۰ دقیقه میشود.مرحله ۳) مثل مرحله ۲ با ھمان زمان است عصر ھمان روز بین ساعت ۵ تا ۷ عصر انجام میشود مثل ۳ مرحله قبل با زردچوبه انجام میشود.

  • دومین دوره شستشو

بین ساعت ۹ تا قبل از ۱۲ ظھر روز بعد انجام میشود
۲/۵ تا ۳ لیوان آب را میگذاریم بجوشد بعد زیر حرارت را کم میکنیم تا از جوش بیفتد سپس ۱ عدد چوب دارچین را در آب ریخته سریع درب ظرف را میبندیم چون بخار دارچین نباید به بیرون برود سپس میگذاریم تا در داخل آب حل شود زیر شعله را خاموش کرده میگذاریم تا ولرم رو به سرد شود که انگشت را نسوزاند . و مثل سه مرحله شستشو روز قبل را با این محلول انجام میدھیم
بین ساعت ۵ تا ۷ عصر مجددا این کار را با دارچین انجام میدھیم
*این شستشو حتما باید با چوب دارچین انجام شود چون پودر دارچین خواص چوب را ندارد.

  • سومین دوره شستشو

از شب قبل به اندازه ۲ بند انگشت زنجبیل تازه را پوست کنده و قاچ میکنیم و داخل ۲/۵ تا ۳ لیوان آب میریزیم تا کاملًا بجوشد و صبر میکنیم تا کاملا ولرم شود و شستشو را مثل مرحله قبل تکرار میکنیم.
زردچوبه در روز اول چرک را از بین میبرد .دارچین در روز دوم مستقیما وارد کلیه میشود و کلیه را قوی میکند و باعث بالا رفتن اکسیژن در کلیه میشود.

زنجبیل از محیط استفاده میکند و سموم داخل عضلات رحم را از بین میربرد و مواد غذایی زنجبیل وارد عضلات شده و عضلات قوای بسیار زیادی میگیرند.در فیبروم ھا Heat بالا و التھابات بیش از حد داخلی باعث به وجود آمدن فیبروم میشود .

  • نکته بسیار مھم در این شستشو این است که بعد از انجام این عمل باید تمام لباس زیر ها، زیر پوش ھا و حتی جورابھایمان راعوض کنیم چون میکرب ھای قبلی در آنھا وجود دارد و اگر عوض نشوند باعث برگشت میکرب میشوند.

اگر نتوانستیم بخریم میتوانیم ۲ تا ۳ ساعت لباسھا را بجوشانیم و بعد اتو کنیم بعد بپوشیم ولی اگر بخریم خیلی بھتر است.ھمسر شخص باید در حمام زنجبیل استفاده کند تا دوباره میکرب برنگردد.
تمام لباسھای زیر، زیرپوش و جورابھای ھمسرمان را ھم باید تازه بخریم.
۵تا ۷ روز بعد ھمین کارھا را مجدد باید انجام دھیم اگر این شستشو را طوری تنظیم کنیم که شب قبل و صبح ھمان روز شستشوی روده بزرگ را انجام دھیم ، بسیار مفید واقع میشود.

حمامGinger (زنجبیل)

حدود نیم کیلو زنجبیل را بدون پوست کندن خرد میکنیم در ۳ تا ۴ لیتر آب میریزیم تا ۳ ساعت بجوشد سپس آن را صاف کرده و بین ساعت ۹ تا ۱۱ شب آب وان را باز کرده و این آب صاف شده زنجبیل را به آن اضافه میکنیم و در وان به مدت ۴۵ دقیقه میخوابیم. اول که وارد وان میشویم آب قھوه ای روشن است ولی بعد از ۴۵ دقیقه قھوه ای تیره میشود.سپس از وان بیرون آمده و به رختخواب میرویم.
زنجبیل رحم را سم زدایی (Detoxification) میکند و دیواره رحم را ترمیم میکند .زنجبیل خاصیت آرامش بخش دارد. زنجبیل میسوزاند ولی سوزش آن با فلفل بسیار متفاوت است اگر سوزش احساس شد نشان دھنده مبارزه زنجبیل با میکرب است و نشانه بسیارخوبی است.

راه حل های درمانی خانگی برای فیبروم رحمی

با خوراکی های زیر به پاک سازی رحم خودتان کمک کنید.

این مواد غذایی عبارت است از:

ماهی: ماهی مانند تن و سالمون ورم بافت را کاهش می‌دهد. ماهی حاوی اسید چرب است که در کاهش التهاب فیبروم رحم و ناراحتی‌های ایجاد شده موثر است. روغن موجود در ماهی برای رفع فیبروم موثر است.

برنج سبوس دار: با مصرف فیبر، سموم از بدن دفع و میزان هورمون‌ها متعادل می‌شود.
کلم بروکلی: سبزیجات ارگانیک مانند کلم بروکلی و اسفناج برای درمان فیبروم مفید است.

سرکه سیب: مصرف یک قاشق سرکه سیب برای رفع فیبروم های دردناک مفید است. سرکه را با سالاد مخلوط کنید تا سیستم بدن پاک‌سازی شود. تصفیه کلیه و کبد مهم‌ترین اقدام برای داشتن یک رحم سالم است.

زردچوبه: این ادویه، آنزیم‌های حمایت کننده کبد را که برای سم زدایی کبد لازم است، افزایش می‌دهد. این ادویه، تولید صفرا را که باعث کوچکی فیبروم می‌شود، افزایش می‌دهد.

ریشه قاصدک: برای کوچک کردن فیبروم باید مواد غذایی مناسب مصرف کنید. افزودن ریشه قاصدک به یک فنجان چای داغ می‌تواند تولید صفرا را افزایش دهد که در نتیجه کبد پاک‌سازی می‌شود.

گوشت بدون چربی: گوشت بدون چربی یا گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید. مصرف گوشت قرمز، میزان استروژن را افزایش می‌دهد.

راه های مناسب برای پاک سازی رحم

دلیل خود ارضایی زنان چست؟

خود ارضایی

از دلایل خود ارضائی در زنان متاهل عدم رسیدن آنها به ارگاسم در یک رابطه جنسی است

خود ارضایی چیست؟
خود ارضائی عبارت است از تحریک دستگاه تناسلی برای بدست آوردن لذت جنسی. در اکثر موارد هر موقع حرف از خودارضایی به میان می آید همه نگاهها معطوف به مردان می شود، ولی خودارضایی در میان خانمها نیز به فور یافت می شود، منتهی خانمها حتی با دوستان نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند.
برخی خانمها مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز مشخص نشده است. میزان شیوع خودارضائی میان خانمها بصورت دقیق مشخص نیست، و در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

 

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه 80 زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضائی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است.

 

به دو دلیل بزرگ یک زن ممکن است در یک رابطه جنسی طبیعی به ارضاء جنسی نرسد:
1- لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، ازدواجهای اجباری، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و غیره دارد.
2- عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن خانمها.

 

یکی از دلایل مهم خودارضائی در خانمهای متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می باشد. مرد اصلا یا نمی داند که یک خانم نیز باید به ارضاء جنسی برسد و یا اینکه چگونه یک خانم باید به ارضاء جنسی برسد را نمی داند. اکثریت قریب به اتفاق مردها فکر می کنند که رابطه واژینال مهمترین قسمت یک رابطه جنسی است در صورتیکه آن برای اکثر خانمها اهمیت چندانی ندارد. اکثر خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به رابطه واژینال ندارند و در حقیقت برقرار کردن رابطه واژینال با خانم بدون آمادگی وی سبب درد شدید و از بین رفتن میل جنسی می شود.

 

اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می شوند، در صورتیکه خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به 15-10 دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب دارند، بنابراین اگر یک زوج اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی در خانم نداشته باشد، خانم ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.
یکی دیگر از دلایل مهم خودارضایی در خانمها رها شدن خانم در رابطه جنسی قبل از رسیدن به ارگاسم است. یک سیکل جنسی از 4 مرحله تشکیل می شود و مرد و زن باید از این 4 مرحله عبور کرده و به ارضاء جنسی برسند. گاها در یک رابطه جنسی هم مرد و هم زن وارد این سیکل جنسی می شوند ولی مرد بعلت ارضاء شدن رابطه را قطع می کند درصورتیکه خانم هنوز سیکل جنسی را کامل نکرده است، در این موارد ممکن است خانم با خودارضایی سیکل جنسی را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

 

برخلاف مردان، برای خودارضایی در خانمها روشهای مختلفی وجود دارند، یکی از این روشها استفاده از ویبراتور است. استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب می شود که از دستگاه تناسلی رفع حساسیت شده و فرد در یک رابطه جنسی طبیعی نتواند به ارگاسم برسد. علاوه از آن، استفاده بیش از حد از ویبراتور سبب کرختی و کاهش حس دستگاه تناسلی می گردد. باید توجه داشت که تحریکی را که دستگاه ویبراتور ایجاد می کند هیچوقت قابل ایجاد توسط انسان نیست و اگر بعلت تداوم استفاده از آن سیستم عصبی به تحریکات ناشی از ویبراتور عادت کند، دیگر این خانم در حین رابطه جنسی طبیعی، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

 

خانم هایی که بطور مداوم دارای سابقه خودارضایی بوده اند، یاد می گیرند که دقیقا چه چیزی برای آنها خوب و یا بد است و در طول زمان مهارت زیادی در رسیدن به ارگاسم پیدا می کنند و بدین ترتیب چون شوهر به هیچ وجه از دانش همسر خود آگاه نیست و در یک رابطه جنسی طبیعی خانم نمی تواند به انتظارات خود برسد، کم کم رابطه جنسی برا خانم بصورت یک تکلیف جهت برآورد کردن نیازهای جنسی شوهر در می آید و در تعدادی از موارد نیز کار به اختلافات شدید می کشد.

 

خود ارضایی, خود ارضایی در زنان,تفاوت خودارضایی در زنان و مردان, علل خود ارضایی در زنان

 

 

چون خانم در رابطه طبیعی ارضاء نمی شود، بنابراین برانگیختگی جنسی پیدا نکرده و رابطه جنسی برای وی دردناک می شود و کم کم دچار سرد مزاجی شده و از برقرار کردن رابطه جنسی اجتناب می کند. تعدادی نیز چون با رابطه جنسی طبیعی ارضاء نمی شوند، دوست ندارند اقدام به کار یکطرفه بکنند.

یک خانم حتما باید نیازهای خود در یک رابطه جنسی طبیعی را به شوهر خود گوشزد و حتی وی را آموزش دهد این باعث می شود که با گذشت زمان طرفین به نیازهای همدیگر پی برده و مهارت کافی پیدا کنند، بدون اینکه اختلاف جدی پیش بیاید.

 

یکی دیگر از دلایل تداوم به خودارضایی در خانمها این است که در بعضی موارد خانمها برطرف شدن و یا تخفیف بعضی از مشکلات خود را به عمل خودارضایی نسبت می دهند، مثلا می گویند که خودارضایی سردرد میگرنی آنها را تسکین یا کاهش می دهد.
چون خودارضایی سبب ارگاسم شدید می شود، در صورت تداوم آن، ارگاسم ناشی از رابطه جنسی ممکن است نیازهای یک خانم را برآورد نکند، و وی در ضمن اینکه رابطه جنسی طبیعی با شوهر خود دارد، برای تجربه ارگاسم شدید اقدام به خودارضایی بکند.

 

نه تنها در جامعه ما بلکه در اکثر جوامع دیگر نیز زوایای خودارضایی در خانمها بخوبی آشکار نیست. خانمهایی که خودارضایی می کنند، با استفاده از رسانه های زرد و در راس آن اینترنت اقدام به تهیه وسایل مختلف جهت خود ارضائی می کنند تا اینکه مناسبترین را برای خود پیدا می کنند، غافل از اینکه اگر وسیله خاصی در ابتدا سبب ارگاسم با کیفیت خوب می شود، ولی بعلت مصنوعی بودن این ارگاسم و عادت کردن سیستم عصبی، آنها مجبور هستند که روش خود ارضائی را تغییر دهند.

 

گاها خانمی که وارد این سیکل (خودارضائی) می شود، نمی تواند از آن رهائی پیدا کند، مثلا اگر قبلاً یک بار خودارضایی (Masturbation) در روز با یک روش بخصوص نیازهای وی را برطرف می کرد، اکنون بعلت عادت کردن سیستم عصبی به ناچار باید برای بدست آوردن همان میزان رضایت جنسی تعداد موارد خودارضایی را زیاد کند، و ممکن است این روند افزایش تعداد موارد خودارضایی رفته رفته به رقم خطرناکی برسد که به آن اعتیاد به خودارضایی گفته می شود.

همچنین بخوانید : فواید خودارضایی و جلق زدن

تفاوت خودارضایی در زنان و مردان
√ خانمها در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند.
√ زنان برخلاف مردان در بسیاری از موارد اجباری برای انجام خودارضائی ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانی که خودارضایی می کنند یک نیاز درونی آنها را وادار به خودارضایی می کند.
√ وقتی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، معمولا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.
√ خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، مثلا ممکن است یک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضایی را ترک کند، در صورتیکه آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.
√ بر خلاف مردان روشهای خودارضایی (Masturbation) در خانمها بسیار زیاد است طوریکه یک خانم هنگام انجام کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی کند.

 

√ یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند این است که عضو جنسی مرد کاملا مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به راحتی در سنین پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مشکل است. مثلا پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها ساده نیست.

 

خود ارضایی در مردان, خود ارضایی در زنان, علل خود ارضایی در زنان

خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند

 

دلایل خانمها برای خودارضائی
برخلاف مردان که هدف از خودارضایی (Masturbation) در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:
- تسکین احساس نا خوشایند در واژن، چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.

- حفظ قدرت باروری
- تجربه احساس خوشایند، یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با مصرف مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز مقداری ماده دوپامین ترشح می شود.
- دیدن فیلم های پورنوگرافی  منجر به خودارضایی می شود.
- بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
- تعداد قابل ملاحظه از خانم هایی که خودارضایی می کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی سبب بهبود استرس و خلق آنها می شود.

- با خودارضایی خطر حاملگی و یا ابتلا به بیماریهای مقاربتی وجود ندارد.

- تعدای از خانمها مدعی هستند که خودارضایی سبب تسکین دردهای دوران پریود در آنها می شود.
- تعدادی از خانمها معتقد هستند که ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی دارای ملزومات زیاد و طولانی است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.

- کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن
به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانم هایی که اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.