پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

پزشکی بیماری درمان پیشگیری دارو

سایت پزشکی و سلامت در مورد پیشگیری و درمان و بیماری های مختلف

مصرف کندر برای کاهش وزن

 

خواص کندر برای لاغری و کاهش وزن

طبع کندر گرم و خشک است. مواد با طبع گرم و خشک باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شوند. کندر هم با تجمغ بلغم در بدن مبارزه می کند. به همین دلیل است که خواص کندر برای لاغری و اثرات مفید آن در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد کاملا به اثبات رسیده است.

درمانگران طب سنتی برای درمان کردن بی حالی و خواب آلودگی ناشی از تحمع بلغم در بدن، نسخه ای خاص دارند که با استفاده از آن بلغم زائد در بدن دفع می شود و باعث درمان بی خوابی و حتی بود دهان می شود.
برای تهیه نسخه ای که بتوانید همباعث لاغری بدن و هم بهبود سلامت شوید، کافی است به اندازه یک نخود کندر را با یک نخوط مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کنید و آن را بجوید. برای تهیه کردن این مواد می توانید به عطاری مراجعه کنید و با تهیه این مواد و جویدن آنها باعث رفع بوی بدن دهان و درمان بی خوابی هم شوید. علاوه بر این این ترکیب برای افرادی که کمر درد یا درد مفصل مانند درد زانو دارند بسیار مفید است. مصرف این مواد باعث کاهش و تسکین دردهای مفاصل می شود. زیرا این مشکلا تبه دلیل تجمع بلغم و سردی در نواحی مختلف بدن است.
 
کندر برای لاغری و کاهش وزن
 

کندر را چطور مصرف کنیم؟

بهترین روش مصرف کندر، کوبیدن و یا آسیاب کردن کندر است و هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق مرباخوری از کندر را در یک استکان اب حل کنید و مصرف کنید. نباید فراموش کنید هر نسخه طب سنتی که ناشتا مصرف شود اثر خیلی قوی تری بر روی بدن شما دارد. می توانید کندر را در دهان بگذارید و مانند آدامس آن را بجوید. کندر کمی تلخ است و اگر آن را نجوید ممکن است به دندان هایتان بچسبد.

در مورد میزان مصرف کند گفته شده که نباید بیشتر از یک و نیم گرم در روز مصرف شود. ضمنا دوره درمانی که با کندر شروع کرده اید نباید بیش از 2 هفته طول بکشد. یعنی پس از 2 هفته مصرف کندر باید به بدن خود استراحت دهید.

 

روش شناخت کند اصل و تقلبی

بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهر آن سفید باشد و خیلی هم زود شکسته شود. وقتی که کندر را می شکنیم داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد. اگر باز هم موفق به شناخت کندر اصل نشدید، می توانید یک تکه کندر را آتش بزنید و اگر خوب آتش گرفت این یعنی که کندر اصل است. اگر موقع آتش زدن خوب نسوخت و دود کرد، این احتمال دارد که اصل نباشد و صمغ صنوبر باشد که هنگام آتش زدن فقط دود می کند. این نوع کندر از لحاظ ساختاری و درمانی شباهتی به کند مرغوب و خالص ندارد.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.